Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

The Medium - szczegóły na temat ray tracingu
Serwis Wccftech przeprowadził wywiad z Jackiem Ziębą z krakowskiego studia Bloober Team. Tematem rozmowy był oczywiście nadchodzący survival horror The Medium, nad którym firma pracuje już od pewnego czasu. Poznaliśmy m.in. kilka detali na temat implementacji ray tracingu w omawianym tytule.

Mamy dwa tryby ray tracingu dla The Medium – Performance Mode, który włącza odbicia i RTAO we wszystkich lokacjach (gdy renderowana jest tylko jedna rzeczywistość), oraz Quality Mode, który obejmuje odbicia, RTAO, hybrydowy efekt półprzezroczystości i niektóre cienie RT dla całego świata gry. Ten ostatni tryb jest połączony z DLSS i kilkoma innymi usprawnieniami od Nvidii, ale wymaga sprzętu o dużej mocy – czytamy w wywiadzie.

Kolejnym wątkiem w rozmowie był dysk SSD. Twórcy gry nie mają wątpliwości, że obecność nośnika tego typu w konsolach nowej generacji umożliwiła rzeczy, które wcześniej były poza zasięgiem. Warto zaznaczyć, że w przypadku pecetów dysk SSD nie będzie wymagany. Nie posiadając go, musimy się co prawda liczyć z dłuższymi czasami wczytywania, ale poza tym na zwyczajnym dysku HDD gra powinna działać bez większych przeszkód. Wynika to bezpośrednio z różnic pomiędzy architekturą pecetową i konsolową.

Ponieważ od dłuższego czasu używamy level-streamingu w naszych grach, dołożyliśmy wszelkich starań, aby doświadczenie na komputerze z zalecaną specyfikacją było jak najbardziej zbliżone do tego na nowej konsoli Microsoft. Dla graczy PC SSD jest zalecane, ale nie jest wymagane, więc tak, czas ładowania zostanie zwiększony w przypadku używania HDD. To powiedziawszy jest spora różnica pomiędzy architekturą konsoli i PC. Wchodząc trochę głębiej w technikalia, liniowy transfer PC ze standardowym dyskiem twardym wynosi średnio 100MB/s, podczas gdy poprzednia generacja konsol oferowała tylko jedną trzecią tej wartości. Kiedy połączysz to z cache'm IO, którym zarządza system operacyjny komputera, otrzymasz czas ładowania tylko o kilka sekund dłuższy niż w przypadku przeciętnego SSD. Oczywiście, tu i ówdzie pojawią się jakieś doczytujące się tekstury, ale nadal będziesz mógł cieszyć się The Medium posiadając dysk twardy – tłumaczy deweloper.

Źródło:
"Aquma" - GRY-OnLine
Klemens
2021-01-05 13:07:22
Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow